Kedvezményezett:

http://www.edelenyikisterseg.hu/

Közreműködő szervezet:



Egészégben gazdag napokat!
Hírek
Írta: Móré István   

Minden kedves partnerünknek

 

és a program valamennyi résztvevőjének

 

további egészségben gazdag napokat kívánunk!

 

 

Pertnereinknek ezúton is köszönjük együttműködésüket.

Reméljük sok boldog, felhőtlen percet/órát sikerült szereznünk a program segítségével.

 
Karácsonyi pihenés...
Testmozgás

Közelednek az ünnepek, kicsit kiengedünk az év végére. Mindenki megérdemelt pihenésére készül, várjuk a családtagokat, barátokat, ismerősöket. Felkészítjük testünket-lelkünket az ünnepnapokra, a pihenésre – és a finomabbnál finomabb falatokra.

Aki eddig nem sportolt rendszeresen /ejnye-bejnye/, az ne most kezdje el. Jöhetnénk itt a csillagok állásával, a növekvő-fogyó Hold hatásaival stb… egyszerűen nem annak van most itt az ideje – majd a szilveszteri fogadalom után, vagy a tavaszi méregtelenítés (böjt) idején. Persze aki eddig is rendszeresen mozgott, az ne hagyja abba (vagy ha mégis, az sem baj), bár most valóban másról szólnak a napok, hanem készüljön az ünnepekre (apropó: a nagytakarításnál kevés jobb testedzés van J ), és pihenje ki az egész éves rohanás fáradalmait. Mert megérdemeljük!

Épp ezért kívánok mindenkinek családom és kollégáim nevében is.

Nagyon Boldog Karácsonyi Ünnepeket és Egészségben, Sikerekben Gazdag Új Esztendőt!!!

 
Hőség?-Riadó! avagy hogyan sportoljunk melegben...
Testmozgás

Izzasztó napokon sokunkban felmerül, miért kellene még megterhelnünk a szervezetünket? És egyáltalán nyáron miért nem pihenünk inkább?

Azok, akik egyébként is napi-heti rendszerességgel sportolnak, bizonyára nem tesznek fel ilyen kérdéseket. De ahogy közeledik a "bikini-szezon" és lázas fogyókúrába kezdenek a hölgyek (urak), a figyelem sokszor ráterelődik a testmozgás fontosságára. Mert bizony nem elegendő a táplálkozásunkon változtatni, ha a nyaraláson bele akarunk férni a kiválasztott ruhadarabba (persze itt is - mint mindenhol - vannak kivételek,de eme mázlistákról most nem írok). Persze sok szempontot kell figyelembe venni, ha valaki rendszeresen szeretne mozogni, főleg ilyen nagy melegben és mikor a frontok jönnek-mennek, de néhány általános szabályt feltétlenül tartsunk be. Hogy miért is kell ezeket milliószor elismételni? Erre csupán annyit, hogy a mai napig a felelőtlen viselkedés miatt több száz ember sérül meg vagy lesz rosszul sportolás-mozgás közben  nyáridő alatt (néhányuk sajnos a kezeim közé is került gyógytorna céljából )

Bővebben...
 
Babavárás : súly-probléma
Táplálkozás

Nehezen jön össze a baba? A túlsúly is okozhatja! A nők súlyának több köze van a teherbe eséshez, mint gondolnánk. A túlzott soványság éppoly gátja lehet a fogantatásnak, mint a jelentős túlsúly, ráadásul ha sikerül is teherbe esni, a szövődmények és a nehéz szülés is gyakoribbak az elhízottak körében.

Bővebben...
 
Teendők végtagficam és rándulás esetén
Elsősegély
Írta: Tóth Erika   

mua viagra viênA ficam és a rándulás a leggyakoribb sportbalesetek közé tartozik, de egy rossz mozdulat is lehet okozójuk. A szakszerű laikus segítség jelentősen csökkentheti a fájdalmat és segítheti a gyors gyógyulást.
Testünk mozgatható csontkapcsolatai, az ízületek elengedhetetlen szerepet töltenek be mozgásunkban. Az ízületek két csont találkozásánál találhatók. A két csont találkozását az ízületi, valamint az ínszalagok tartják össze. Előbbiek közvetlenül a két csont találkozásához rögzülnek, míg az inak az egyik csonthoz tapadó izomköteget rögzítik a másik csonthoz. Az ízületi szalagon belül található az ízületi tok, amely biztosítja, hogy az ízületi nedv ne tudjon távozni, így biztosítsa a csontok kopásmentes mozgását. A találkozó csontvégek felszínét ún. üvegporc fedi, amely szervezetünk egyik legkeményebb szövettípusa. A két csont egyik vége az ízületi fejet, míg a másik csont vége az ízületi vápát képezi, e két képződmény tökéletesen illeszkedik egymáshoz, így biztosítva az elmozdulást. (Kép: sxc.hu)

Bővebben...
 
Bővebben a rostokról
Táplálkozás
Írta: Lénárt Miklósné   

Ízelítő a rostokról

Ki ne küzdene időnként székrekedéssel, hasmenéssel, magas koleszterin és/vagy vérzsírszinttel, szeretne fogyókúrázni, vagy „csak” egészségesen táplálkozni.

Ha ezt nem csupán gyógyszerekkel, táplálékkiegészítőkkel képzeljük, hanem netán természetes úton (táplálkozással), akkor érdemes a következőket elolvasni.

 

Bővebben...
 
„Burn out-veled is megtörténhet…… „
Lelkiegészség
Írta: Csukerda Anikó Edina   

Egy nővér naplójából:

A lélek halála-, avagy ki segít a segítőkön?

A feladat, hogy közvetlen környezetünkben, munkahelyünkön a leggyakrabban felmerülő problémákat „boncolgassunk”, első hallásra egyszerűnek tűnik. Pillanatok alatt fel tudjuk sorolni depresszióval küzdő ismerőseinket, a pályára alkalmatlan kollégáinkat, a tüskés és mindig „durva pokróc” munkatársakat, akikkel senki nem szeret dolgozni. De ez csak a jéghegy csúcsa…

Bővebben...
 
Az egész napot meghatározza, hogy milyen volt a reggeli
Táplálkozás
Írta: Lénárt Miklósné   

 

Reggeli nélkül indítani a napot, olyan, mint üzemanyag nélkül autóba ülni. A felmérések szerint azonban nem csak a felnőttek, a magyar gyerekek fele sem reggelizik. Pedig a szakemberek szerint ez a legfontosabb főétkezés, amelynek az energiabevitel 20 százalékát kellene adnia.

"A reggelizéssel kapcsolatos első számú szabály, hogy váljon a napi rutin részévé. A reggeli étkezés elhagyása ugyanis kiemelt kockázati tényezője a gyermekkori elhízásnak. Ezen túlmenően, azok a tanulók, akik nem reggeliznek, rosszabban teljesítenek az iskolában, gyengébb a memóriájuk és gyakran agresszívek. A reggeli étkezés adja meg azt a kezdő "energialöketet", amely az olyan megpróbáltatások közepette, mint a stressz, a rohanás vagy a fizikai munka, elengedhetetlen" - mondja Zentai Andrea, az Országos Élelmezési- és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI) osztályvezetője, dietetikusa.

Bővebben...
 
Testedzés különböző krónikus betegségek esetén
Testmozgás

Testmozgás cukorbetegek esetében

Bár a cukorbetegség nem gyógyítható sportolással, a rendszeres mozgás segít a betegség egyensúlyának beállításában és fenntartásában, a szervezet anyagcsere állapotának normalizálásában, a normál testsúly elérésében és megtartásában, a szövődmények elkerülésében.

Mivel a testmozgás jelentősen befolyásolja a vércukorszintet, az edzések gyakoriságát, időpontját, időtartamát, intenzitását, a választott mozgásforma jellegét nagyon pontosan meg kell határozni, és az étkezések és az inzulinkezelés függvényében kell megtervezni, az anyagcsere állapotának stabilizálása, a beteg veszélyeztetésének elkerülése érdekében.

Bővebben...
 
Kedves Természetjárók!
Hírek
Írta: admin   

A hagyományoknak megfelelően április 27-29-e között immár VII. alkalommal kerül megrendezésre a Vitézlő teljesítménytúra a Szendrői Természetjáró Szakosztály szervezésében. Újdonság, hogy ezúttal a Vitézlő a „Lépéssorozat” az egészségesebb életért, az Edelényi Kistérség egészségre nevelő és formáló programjának a kiemelt nagyrendezvénye lesz, így az egészséges életmód szellemében fog eltelni. A szervezők idén is a már megszokott jó hangulattal és sok újítással várják a természetbarátokat. A szokásoknak megfelelően a túrák ezúttal is a szendrői általános iskolától indulnak és oda is érkeznek vissza.

 

Bővebben...
 
Mi legyen az otthoni elsősegély-felszerelésben?
Elsősegély
Írta: Tóth Erika   

Vajon van otthon elsősegély-felszerelése? Ha van, mikor ellenőrizte utoljára tartalmát? És vajon minden benne van, ami szükséges lehet? Ez utóbbi kérdésre próbálunk választ adni.

Bővebben...
 
Vérző sérülések ellátása
Elsősegély
Írta: Tóth Erika   

Vérző sérüléssel feltehetően már mindenki találkozott. Kérdés, vajon mennyire volt szakszerű az ellátás? Ön tudná mit kell tenni? Cikkünk a leggyakoribb vérzések általános ellátásával foglalkozik.

Bővebben...
 
Egyre több orvos adja utasításba a testmozgást
Testmozgás
Írta: Lénárt Miklósné   

Mozgás receptre felírva? Ez talán túlzás, viszont a legújabb adatok szerint az Egyesült Államokban minden harmadik ember számára írja elő az orvos a rendszeres testmozgást.
 

Tíz év alatt jelentősen nőtt azoknak a száma, akiknek az egészség javítása vagy megőrzése érdekében az orvos rendszeres testmozgást írt elő - derül ki a betegségek megelőzésével és ellenőrzésével foglalkozó amerikai intézet (CDC) statisztikáiból. Míg 2000-ben az orvosukat felkereső páciensek alig negyede kapott rendszeres testmozgásra vonatkozó utasítást, 10 évvel később már minden harmadik embernek írták elő a fizikai aktivitás növelését.

Bővebben...
 
Amit az egészséges táplálkozásról tudni kell
Táplálkozás
Írta: Lénárt Miklósné   

Egészséges táplálkozás fogalma

Egészséges táplálkozásról sokat hallunk mostanában, mégis nehéz eligazodni az egymásnak ellentmondó információhalmazban. Első lépésként tisztázzuk le mit is jelent az „egészséges táplálkozás” fogalma. Sokan egészséges ételek fogyasztását értik alatta. Az „egészséges étel” nem megfelelő kifejezés, hiszen a forgalomban lévő élelmiszerek mindegyike egészségesnek tekinthető. Viszont vannak olyan ételek, italok, amelyek fogyasztása gyakrabban, másoké jóval ritkábban ajánlott. Az egészséges táplálkozás a különféle ételek és italok megfelelő arányban és mennyiségben, kellő változatossággal történő rendszeres fogyasztása. Ezáltal a betegségek kockázatát minimálisra csökkenthetjük.
Az egészséges étrendnek megfelelő mennyiségben kell tartalmaznia a szervezetünk számára fontos energiát adó tápanyagokat (fehérjéket, zsírokat, szénhidrátokat) és energiát nem adó tápanyagokat (vitaminokat, ásványi anyagokat és nyomelemeket). Próbáljunk változatosan táplálkozni minél többféle nyersanyag felhasználásával, a lehető legtöbbféle készítési módot alkalmazva. Ezzel nemcsak ízletes ételek kerülnek asztalunkra, hanem sokkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy minden szükséges tápanyagot biztosítottunk a szervezet optimális működéséhez.

Bővebben...
 
Amit a vízről tudni kell
Táplálkozás
Írta: Lénárt Miklósné   

Nem beteg vagy, hanem szomjas! Ne gyógyszerrel kezeld a szomjúságot!

Jó, ha tudod... Hogyan száradunk ki? A mindennapi tevékenységei során egy átlagember kb. 3-4 liter (10-15 pohár) vizet veszít vizelettel, széklettel, izzadással, lélegzéssel.

Bővebben...
 
Gyermekeink egészsége
Testmozgás
Írta: Tátrai Zita   

alt Egyre többet kell harcolnunk azért, hogy gyermekeink idejük jelentős részét ne a monitor előtt töltsék el. A számítógép számos előnye mellett az egyik legnagyobb hátrány a mozgásszegény életmód kialakulása. Már egy lépést sem kell tenni azért, hogy a barátokkal, osztálytársakkal, ismerősökkel órákon át beszélgessenek, még akkor is, ha éppen az utolsó találkozás óta semmi nem történt, nincsen olyan információ, amit azonnal meg kellene osztani egymással.

Bővebben...
 
Mit sportoljak?
Testmozgás
Írta: Tátrai Zita   

altVége a télnek, és a tavasz, a jó idő beköszöntével, újra lehetőség nyílik a szabad levegőn végzett testmozgásra. Próbáljuk meg ezt minél jobban kihasználni, és válasszunk olyan mozgásformát, ami egyéniségünkhöz, edzettségi szintünkhöz a legjobban illik. Jó, ha keresünk egy társat (vagy akár többet is), hiszen a közösen végzett testmozgásnak számos előnye van. Amellett, hogy motiváltabbá teszi az embert, a jó társaságnak, a sportolás utáni beszélgetésnek szerepe lehet a mindennapi stressz oldásában és jót tesz a közérzetnek.

Bővebben...
 
Tartáshibák - megelőzni és/vagy gyógyítani?
Testmozgás

alt

Az utóbbi évek gyors technikai és tudományos fejlődése lényeges változásokat hozott az emberek életébe és környezetébe. Vajon az ember szervezete képes alkalmazkodni, alkalmazkodhat-e ehhez a gyors fejlődéshez? A 2000-2010 közötti évtized a WHO kezdeményezésére a „csont és izület évtizede” volt, hogy felhívja a figyelmet a mozgásszervi betegségek növekvő számára. Az évtized célkitűzései között szerepelt ezen betegségek megelőzésének, diagnosztikájának és kezelésének javítása, az ezzel együtt az okozott szociális és anyagi terhek csökkentése.

Bővebben...
 
Kábítószer-használatra utaló jelek
Szenvedélybetegség
Írta: Tóth Erika   

A droghasználat és a drogfüggőség az elmúlt években közérdekű témává vált. Ma Magyarországon közel kétszázezer fiatal fogyaszt rendszeresen valamilyen kábítószert, az alkalmi fogyasztók száma több százezerre tehető. Jelenleg a teljes drogpaletta elérhető hazánkban, a nyugati trendek napok, hetek alatt begyűrűznek. Ennek köszönhetően napjainkban Magyarországon hetente egy ember hal meg kábítószer-fogyasztás miatt. Cikkünkben a kábítószer-használatra utaló árulkodó jeleket mutatjuk be.

Bővebben...
 
Testmozgás - várandósan, és azután is
Testmozgás

Kismama és gyermekágyi torna

Kismamatorna:

A gyógytorna részeként alkalmazott kismamatorna napjainkban egyre elterjettebbé válik. Azok a nők, akik rendszeresen részt vesznek kismamatornán, könnyebben viselik terhességüket, és szülés után könnyebben regenerálódnak és nyerik vissza erejüket. A torna a terhesség betöltött 12. hetétől a várandósság végéig folytatható orvosi javallat mellett, folyamatosan figyelembe véve a kismamák teherbíró képességét.  Kismamatorna során erősödnek a fokozott igénybevételnek kitett izmok, elkerülhető a hanyagtartás és a későbbi derék és hátfájás, és nem utolsó sorban a rendszeres testmozgás segíti a szervezetet hozzászokni a fokozott megterheléshez. A terhesség nem betegség, de a kismamáknak kerülniük kell a fokozott fizikai igénybevételt és a pihenésre is időt kell szakítaniuk.

Bővebben...
 
Zsír vagy olaj?
Táplálkozás
Írta: Lénárt Miklósné   

Ha a zsírban és az olajban is zsírsavak vannak, akkor mitől függ, hogy éppen minek nevezzük? A kakaózsiradék vajnak vagy olajnak számít?

 

Bővebben...
 
<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>

1. oldal / 2
Read a SiteGround review
Firefox 1024*768-ra optimalizálva.